TimeoutException on AbsoluteTimeoutAction(...)

Hi,

I am using Asterisk-Java to develop an Asterisk Manager and I keep getting a TimeoutException after calling:

managerConnection.sendAction( new AbsoluteTimeoutAction( channelName, timeout));

Anyone with a clue on what could be causing the problem? Any ideas of a solution or workaround?

Thanks in advance :wink:,
Roland.

Hi Roland,

[quote=“pedros09”]I am using Asterisk-Java to develop an Asterisk Manager and I keep getting a TimeoutException after calling:
managerConnection.sendAction( new AbsoluteTimeoutAction( channelName, timeout));
Anyone with a clue on what could be causing the problem? Any ideas of a solution or workaround?[/quote]
there are several possible reasons why this might happen but the most common is that you are sending the action from the event dispatching thread (i.e. from the handleEvent method). This results in a deadlock and then in the TimeoutException. If you don’t need the response you can simply use

If this doesnt correspond to your problem we need more information about the context of that statement, your version of asterisk, …

sure thats another great option :smile:

Hallo Stefan,

tausend dank… es hat ja gut geklappt. Nur schade das ich, ähnlich bei Swing, einen Utility bauen muss, der nicht im Event Queue geschedult wird um meine Event mitzubekommen…

…bist du mittlerweile mit dem java IAX Phone weiter gekommen? Gib mal bitte kurze Info wie weit du bist da ich unter Umständen bei der der Entwicklung einsteigen will/kann… ist weniger sinnvoll für mich bei Null anzufangen wenn da schon was im Gange ist.

Gruß,
Roland.

vom iax phone status hab ich auch noch keine neuigkeiten. bisher bin ich da auch nicht involviert.

was die event thread problematik angeht bin ich mir dessen bewusst. Asterisk-Java 0.3 wird das fixen :wink: